Czy można zarabiać więcej w transporcie? Oczywiście!
Istnienie każdej firmy transportowej uzależnione jest nie tyle od zleceń, ile od stawek, jakie na danych trasach proponowane są przewoźnikom. Oczywiście może się zdarzyć tak, iż przedsiębiorstwo wypracowało już dochody na pewnym poziomie i ma poczucie stabilności. Jednak, jak powszechnie wiadomo, jeśli nie zadbamy o to, by nasz biznes się rozwijał, to może on zacząć podupadać. Zawsze potrzebne są dodatkowe środki finansowe, czy to na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, dla podniesienia standardu życia czy też po prostu dla budowania świadomości marki w branży.
Bądź aktywny
Aby znaleźć dla siebie dobrze płatne zlecenia można korzystać z giełd ofert transportowych. W jaki sposób? Należy przede wszystkim na bieżąco śledzić oferty wolnych ładunków, czy też pustych przestrzeni ładunkowych. Program należy często odświeżać, ponieważ osób, które poszukują korzystnych ofert, jest naprawdę wiele (z programów korzysta każdego dnia tysiące użytkowników). Odświeżanie informacji giełdowych i bieżąca analiza nowo pojawiających się ładunków czy pustych przestrzeni, daje szanse na zdobycie najlepszych stawek.
Istnieje jeszcze druga możliwość, a mianowicie: prawidłowe wypełnienie profilu swojej firmy oraz wpisywanie wolnych frachtów i pustych przestrzeni ładunkowych do giełdy. Widoczna, wystawiająca swoje oferty firma, ma dużo większe szanse na intratną współpracę, niż taka, która jedynie obserwuje pojawiające się informacje
Z tego programów on-line najbardziej korzystają przedsiębiorstwa, które są aktywne obustronnie, tzn. wpisują i przeglądają oferty. Należy walczyć o swoją pozycję w giełdowym świecie i jak najczęściej dawać kontrahentom do zrozumienia, że jest się gotowym do podjęcia współpracy.
Omijaj pośredników
Kolejnym ze sposobów zwiększania swoich zysków jest również omijanie pośredników. Dlaczego jest to tak istotne? Każde kolejne ogniwo w łańcuchu transportowym musi zostać opłacone. Naturalnym jest, iż każdy chce zarobić jak najwięcej. Przewoźnicy realizując transport międzynarodowy kierują swoje auta w przeróżne części Europy. Chcąc optymalnie wykorzystać potencjał przewozowy, każde przedsiębiorstwo powinno zwrócić uwagę na dobieranych kontrahentów. Korzystanie z ofert z drugiej, trzeciej, a czasem nawet i czwartej ręki, to oddanie dużej części swojego potencjalnego zysku pośrednikom. Pieniądze, które powinny trafić do przewoźnika, trafiają do kolejnych ogniw łańcucha. Firma transportowa, która występuje niemalże na samym jego końcu ? zarabia grosze. Aby więc zoptymalizować przychody przedsiębiorstwa, a tym samym zarabiać więcej, należy redukować ilość pośredników. Dobieranie bezpośrednich partnerów w poszczególnych krajach znacznie podnosi stawki. Będąc użytkownikami międzynarodowej giełdy transportowej, polscy przewoźnicy zyskują bezpośredni dostęp do zachodnioeuropejskich spedytorów, dzięki czemu mogą realizować bardziej opłacalne zlecenia z pierwszej ręki, a tym samym zarabiać więcej.
Stałe zlecenia
Długoterminowe kontrakty mogą również przynieść firmie ogromne korzyści. Przewoźnik otrzymuje zlecenia bez względu na sytuację na rynku. Stały dopływ gotówki, możliwość budowania planów budżetowych oraz planowania tras pojazdów z większym wyprzedzeniem ? to tylko niektóre atuty posiadania stałego zleceniodawcy. Poza tym, dzięki temu, firma może rozszerzać obszar prowadzonej przez siebie działalności oraz umacniać swoją pozycję na rynku.
Zleceniodawcy mają natomiast możliwość znalezienia dla siebie sprawdzonego przewoźnika. Gdzie można poszukać stałej współpracy? Najłatwiej zrobić to na platformie przetargowej on-line. Ogromną jej zaletą jest bezproblemowe użytkowanie. Za pomocą przetargu dociera się do tysięcy usługodawców transportowych. Co istotne: współoferujący nie widzą ofert innych interesantów, przez co unika się wojny cenowej. Cały proces rejestrowany jest elektronicznie i dokumentowany w sposób zrozumiały i przejrzysty. Program pozwala uniknąć skomplikowanych tabel, nieaktualnych list adresowych czy długotrwałych rozmów telefonicznych. Przetarg przeprowadzany jest zaledwie w trzech krokach i może zostać dostosowany idealnie do potrzeb każdego klienta. Platformę przetargową w swojej ofercie posiada m.in. firma TimoCom.