Elektroniczny system poboru opłat drogowych- podsumowanie na 2016.

4/5 - (3 votes)

Więcej dróg i pojazdów objętych e-mytem

Żyjemy w czasach wielkiej transformacji- przedsiębiorcy transportowi z każdej strony są atakowani informacjami o zmianach, nowościach, które wpływają na codzienną pracę.

Na przestrzeni ostatnich lat większość krajów europejskich wprowadziła i korzysta z elektronicznego systemu poboru opłat drogowych. Zarejestrowanie przedsiębiorstwa i pojazdu dzisiaj jest bardzo proste. Informacje o tym, w jaki sposób pobóru opłat wybrały poszczególne kraje, znaleźć można na stronie: http://www.info-myto.pl/ (w zakładce „płatne drogi w Europie”)

opłaty drogowe emyto

  1. Nowe przepisy w Niemczech, e myto  dla pojazdów powyżej 7,5T

Od 01 października 2015 roku, wszyscy kierowcy pojazdów powyżej 7,5 tony muszą płacić myto. Do pierwszego października obowiązek ten dotyczył samochodów powyżej 12 ton.

Informacja o mycie w Niemczech jest dostępna na stronie internetowej:

http://www.toll-collect.de/pl/home.html

 

  1. Austria, 3,5 tony e-myto

Pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej, przekraczającej 3,5 tony podlegają opłatom drogowym. Myto jest w całości pobierane elektronicznie.

Informacja o mycie w Austrii jest dostępna na stronie internetowej:

https://www.asfinag.at

 

  1. Nowe przepisy w Belgii dotyczące opłat drogowych

W 2016 roku w Belgii wprowadzony zostanie system elektronicznego naliczania myta dla samochodów o DMC powyżej 3,5 tony. Nowy system zastąpi winiety, które na chwilę obecną dotyczą pojazdów powyżej 12 ton.

Informacje o mycie w Belgii są dostępne na stronie internetowej:

http://www.eurowag.com/pl/uslugi/myto/myto-w-belgii

 

  1. Białoruś, pojazdy powyżej 3,5 ton również podlegają opłacie

Kierowcy podróżujący samochodami o masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony muszą regulować opłaty za wybrane odcinki dróg.

Informacja o mycie na Białorusi jest dostępna na stronie internetowej:

http://www.beltoll.by/

 

  1. Czechy i Słowacja

Pobór opłat jest realizowany dla wszystkich pojazdów o masie przekraczającej 3,5 tony.

Informacja o mycie w Czechach i na Słowacji jest dostępna na stronie internetowej:

http://www.mytocz.eu/; https://www.emyto.sk/

 

  1. Francja i Hiszpania

We Francji i Hiszpanii opłata obciąża wszystkie pojazdy o masie przekraczającej 3,5 tony. Jej wysokość jest uzależniona od kosztów poniesionych przy budowie trasy. Opłaty są pobierane przez różnych operatorów.

Informacja o mycie we Francji i Hiszpanii jest dostępna na stronie internetowej:

http://www.eurowag.com/pl/uslugi/myto/myto-we-francji;

http://www.eurowag.com/pl/uslugi/myto/myto-w-hiszpanii

 

  1. Polska i emyto

System obowiązuje kierowców poruszających się po płatnych odcinkach, pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony

Informacja o mycie w Polsce jest dostępna na stronie internetowej:

http://www.viatoll.pl/; http://www.info-myto.pl/pl/mapa-platnych-drog

 

  1. Słowenia

Opłacie podlega każdy pojazd. Do 3,5 tony obowiązują winiety, natomiast dla pojazdów o DMC przekraczającej 3,5 tony opłaty są wnoszone na autostradowych punktach poboru opłat

Informacja o mycie w Słowenii jest dostępna na stronie internetowej:

http://www.dars.si/

 

  1. Włochy

Płatność za autostrady dotyczy wszystkich pojazdów. Wysokość opłat zależy od kategorii samochodu i naliczana jest za liczbę przejechanych kilometrów

Informacja o mycie we Włoszech jest dostępna na stronie internetowej:

http://www.autostrade.it/

 

  1. Nowe przepisy w Rosji

Państwowy system opłat drogowych „Projekt12Ton”, ma ruszyć w listopadzie 2015 roku. Będzie obejmował pojazdy powyżej 12 ton. Rosja planuje powiększyć sieć regionalnych dróg płatnych do 2020 roku.

Informacja o mycie w Rosji jest dostępna na stronie internetowej:

http://www.info-myto.pl/

 

Powszechność stosowania opłat za wybrane odcinki dróg w większości krajów Unii Europejskiej spowodowała, że opłaty nie zachwiały znacząco równowagą na rynku transportowym. Przewoźnicy wiedzą, iż omijanie płatnych odcinków dróg, a wybieranie nieprzystosowanych do ruchu ciężarówek, skutkuje kontrolą i mandatem. Na użytkowniku podlegającemu obowiązkowi opat za korzystanie z tras płatnych spoczywa znajomość przepisów. Wszelkiego rodzaju wykroczenia podlegają karze grzywny.