Firma transportowa a FMCG
Branża FMCG, czyli Fast-Moving Consumer Goods jest coraz częściej nazywana CPG, czyli Consumer Packed Goods. Firma transportowa organizująca przewozy FMCG ustawia sobie wysoko poprzeczkę, ponieważ branża ta obejmuje produkty codziennego użytku, dobra szybkozbywalne. Jej cechami charakterystycznymi są więc: szybka rotacja, zróżnicowanie, duży wolumen sprzedaży oraz niskie koszty produkcji.
Kluczową cechą branży jest właśnie szybka rotacja. Ponieważ pojedyncze produkty FMCG przynoszą niskie zyski, to sprzedaż ilościowa musi utrzymywać dobrą pozycję przedsiębiorstwa na rynku.
FMCG to m.in.:
– wyroby spożywcze:
– alkohole,
– artykuły mleczarskie,
– napoje bezalkoholowe,
– słodycze,
– leki bez recepty (OTC),
– wyroby tytoniowe,
– wyroby kosmetyczne.
Każda firma transportowa, której celem jest obsługa branży FMCG musi przede wszystkim wyróżniać się terminowością dostaw. Bardzo ważna jest również umiejętność szybkiego reagowania na zmieniające się zapotrzebowanie na rynku, na tygodniowe i miesięczne wzrosty i spadki ilości potrzebnych towarów. Dobra komunikacja i szybki przepływ informacji grają w tej branży istotną rolę.